Gå till sidans innehåll

Utveckling Skåne

Social Impact Canvas för kreatörer och artister

Den 14 november arrangerar Learn, Create, Engagen en workshop som vänder sig till professionella kreatörer/konstnärer. Du måste vara anställd av eller representerar ett registrerat företag med säte i Skåne.

Om händelsen

Datum: 14 november 2024

Tid: 9.00 - 16.00, kaffe och registrering från 08:30

Plats:
STPLN, Malmöhusvägen 5 Malmö

Sista dag för anmälan: 7 november 2024

Anmäl dig nu (www.mediaevolution.se)

Beskrivning

Social Impact Canvas-verktyget ger dig möjlighet att förstå hur ditt arbete resonerar med din publik och samhället. Impact Canvas är utformad för att hjälpa till med att mäta och förstå effekten av den kulturella och kreativa organisationen. Det kan användas för att hitta lämpliga mätinstrument som fokuserar på saker som verkligen betyder något och hjälper till att betrakta olika typer av data som en del av kulturarbete. Det kan hjälpa till att upptäcka nya intäkter och stödja finansiell stabilitet.

För vem?

Workshopen vänder sig till professionella kreatörer/konstnärer. För att kunna delta behöver ditt eller den organisation/företag du är anställd vid vara en registrerad organisation/företag med säte i Skåne. För att få ut så mycket som möjligt av kursen rekommenderas att fler än en person från samma organisation/företag deltar i kurstillfället, men workshopen kan även hjälpa enskilda företagare som inte har några partners eller vars partners inte kan komma .

Syftet med denna workshop är att ge deltagarna förmågan att gå bortom konventionella sociala frågor och definiera den exakta sociala effekten av deras kulturella verksamhet enligt deras vision.

Du kan använda verktyget för att till exempel:

  • Få en tydlig förståelse för ditt verks betydelse och dess inflytande på din publik.
  • Identifiera data och indikatorer som verkligen visar värdet av ditt arbete.
  • Gör verksamheten mer ekonomiskt hållbar.
  • Identifiera värdeanpassningar med finansiärer och förbättra värdeförklaringar till finansiärer.
  • Koppla dina aktiviteter mer explicit till dina publikers behov och utmaningar.
  • Undersök vad din organisation gör ur olika perspektiv.

Upplägg

Under denna workshop kommer du att arbeta praktiskt med ditt företag för att identifiera och implementera nya sätt att utveckla och beskriva vad du gör, och etablera relevanta datapunkter och mätinstrument för att visa värdet av det du gör för de externa intressenterna.

Denna workshop kommer att hållas på engelska, men du kan arbeta på svenska eller engelska som du vill.

Kursledare

Professor Pille Pruulmann-Vengerfeldt inbjuder kulturarbetare att vara produktiva när det gäller att beskriva sitt arbetes värde, upptäcka ett nytt perspektiv på data och indikatorer för kulturmätning samtidigt som de bibehåller ett praktiskt, praktiskt tillvägagångssätt. Pille Pruulmann-Vengerfeldt är professor vid Malmö högskola och specialiserad på kulturellt medborgarskap, deltagande i kulturinstitutioner och frågor om data och datafikation i kulturinstitutioner.

Kostnad

Gratis, se till att registrera dig för att boka plats!

Observera

Denna kurs bekostas via medel från Europeiska Socialfonden och räknas därför som ett statligt stöd till företag. För att kunna delta behöver ditt eller den organisation/företag du är anställd vid vara en registrerad organisation/företag. Det betyder att du i förväg behöver signera en blankett om ‘försumbart stöd’ (de minimis) samt ett deltagarbevis i efterhand. Allt detta hjälper vi dig med om du blir antagen till kursen men det gäller utan undantag. Din anmälan är bindande först efter att du bekräftat din plats genom signerat intyg.

Detta är en del av ett kompetensutvecklingsprojekt inom den kulturella och kreativa sektorn, Learn, Create, Engage, och drivs tillsammans av Media Evolution och Region Skåne. Under projektet kommer det att levereras utbildningar inom olika ämnen, på olika bredd och djup kopplat till den kulturella och kreativa sektorn.

Fler tillfällen i samma serie

Kontakt

Senast uppdaterad: 26 augusti 2024